15 may. 2011

A PROPÓSITO DE ELLY

En el nostre recorregut pel cinema de diferents països, aquest mes fem parada a Iran. La proposta d'aquest segur que us sorprendrà, igual que va passar amb la fantàstica pel·lícula turco-alemanya del mes passat, "Al otro lado".
Aquesta vegada, i pels amants de les Versions Originals, "About Elly (Darbareye Elly)", es presenta subtitulada al castellà. Guanyadora de l'Ós de Plata al millor director al Festival de Berlín de l'any 2009.

US ESPEREM EL DIJOUS 19 DE MAIG A LES 20'30 H. ALS CINEMES LES BRUIXES.

FITXA TÈCNICA

Títol original: About Elly / Darbareye Elly
Direcció i guió: Asghar Farhadi
País: Iran, 2009
Fotografia: H. Djafarian
Música: Andrea Bauer
Muntatge: Hayedeh Safiyari
Interpretació: Golshifteh Farahani, Shahab Hosseini, Taraneh Alidousti, Merila Zarei
Durada: 119 minuts
Versió: v.o. subtitulada al castellà
"Ós de Plata" al Millor Director al Festival de Berlín 2009

SINOPSI

Desprès de residir durant anys a Alemanya, Ahmad, acaba de divorciar-se d'una alemanya i decideix passar uns dies a l'Iran, el seu país natal. Els seus antics amics i companys d'universitat organitzen una estada de tres dies a la vora del mar Caspi. Sepideh, sense consultar als altres, ha decidit convidar a Elly, la jove mestra de la seva filla. El segon dia, quan tot semblava anar de meravella, passa alguna cosa i Elly desapareix. L'alegria i l'harmonia es volatilitzen. Sorgeixen les especulacions, els amics es pregunten per què ha marxat. L'ambient festiu és substituït pel pànic i els enjudiciaments de tot tipus. El grup no veurà a Elly de la mateixa manera que el primer dia ... fins que es descobreixi la veritat.

CRÍTIQUES I COMENTARIS

  • "La sociedad iraní al desnudo. (...) La comedia, el drama, la intriga y la denuncia social, empaquetado todo en una sencillísima película, notablemente interpretada. (E. Rodríguez Marchante: Diario ABC)
  • "Aromas de buen cine europeo impregnan el bajorrelieve de esta delicada y feroz película. (...) Puntuación: ***1/2 (sobre 5)." (Toni Vall: Cinemanía)
  • "Apasionante intriga. (...) cine de género aunque, eso sí, dotado de meditaciones sorprendentemente profundas (...) Puntuación: **** (sobre 5)" (Nando Salvá: Diario El Periódico)
  • "Espléndidos actores los de esta película iraní que parece un ensayo sobre los misterios de la condición humana (...) Puntuación: **** (sobre 5)." (Sergi Sánchez: Fotogramas)
  • Las películas bien planteadas y articuladas que reflejan una realidad lejana, entre las que se incluye ésta, traen el aroma del viaje. Cuando uno hace un viaje largo a un país con una cultura muy diferente a la propia, y lo hace con apertura de miras y razonable curiosidad, el que vuelve no es el mismo que el que se fue.
  • Con un ritmo vivo y un estilo más occidental, Asghar Farhadi nos da su visión de la sociedad iraní mediante un film que combina con precisión y talento el thriller y el drama. Para ello, se ha sabido rodear de un elenco de actores que realizan un trabajo excelente.
  • Domina de una forma asombrosa la emoción y el suspense, y se convierte en una preciosa oda de la culpa, del duelo, del remordimiento y de la mentira, en fin, de la condición humana en sí.
TRÀILER DE LA PEL·LÍCULA


1 comentario:

  1. La Película muy bien ejecutada, sobre todo en el MAR y sus secuencias. Deja el interrogante de si se va o ahoga, puesto que dice: a su madre, (por teléfono): Te llamaré dentro de una hora, no digas estoy de viaje,dí que he salido. Su afán en irse, no quiere lo propuesto,Cuándo chilla y goza, con la Cometa, hay un momento que la suelta y dice: ¡ Cógela !. no se la ve caer al agua,Son inmaduros mentales y, por un Supuesto, no confirmado, de ahogo. Sufren, lloran,se pegan, se culpan y maltratan a quien presuponen culpable, por haberla invitado. Y, el interfecto final, no comprueba y arranca a llorar, cuando una destapada muerta, acepta, ¿ es ?,o sigue en forma sensiblera llorando. ¡"Cuidao" que Mienten ! .

    ResponderEliminar